|
Sledování polohy s využitím GPS a PDA
Černohorský, Vilém ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tento dokument vede k vytvoření aplikace pro vzdálené sledování polohy. Nejprve seznamuje čtenáře s historií určování geografické polohy a navigace. Ukazuje vývoj navigace přes primitivní historické pomůcky až k radiovým navigačním systémům. Podrobně popisuje princip a možnosti globálního pozičního systému GPS včetně protokolu NMEA, který využívají jeho přijímače. Jsou zde představeny současné navigační programy. V závěru dokumentu je provedena analýza, objektový návrh a implementace systému pro vzdálené sledování polohy pomocí GPS a PDA.
|
| |
|
Sledování polohy s využitím GPS a PDA
Černohorský, Vilém ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tento dokument vede k vytvoření aplikace pro vzdálené sledování polohy. Nejprve seznamuje čtenáře s historií určování geografické polohy a navigace. Ukazuje vývoj navigace přes primitivní historické pomůcky až k radiovým navigačním systémům. Podrobně popisuje princip a možnosti globálního pozičního systému GPS včetně protokolu NMEA, který využívají jeho přijímače. Jsou zde představeny současné navigační programy. V závěru dokumentu je provedena analýza, objektový návrh a implementace systému pro vzdálené sledování polohy pomocí GPS a PDA.
|
|
Vzdělávání prostřednictvím cestovního ruchu - Žďárské vrchy
OCHRANOVÁ, Iveta
Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zda absolvování naučné stezky na Žákově hoře ovlivní správnost odpovědí na položené otázky, které vycházely z informačních tabulí na naučné stezce či nikoliv. Z dotazníkového šetření vyplývá, že naučné stezky hrají významnou roli ve vzdělávání návštěvníků. Na základě tohoto zjištění byly vytvořeny pracovní sešity, jejichž pomocí lze získat a dále rozvinout znalosti i mladších návštěvníků naučných stezek. Je velmi důležité, aby i mladé generace věděly, jak se k přírodě chovat, jak se v ní orientovat a jaké krásy nám příroda vůbec nabízí.
|